ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНОГО СТАВЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ ДО ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЯК УМОВИ ВИБОРУ СТРАТЕГІЙ КОНТРОЛЬНО-­ОЦІНЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
PDF

Ключові слова

поточне оцінювання
підсумкове оцінювання
формувальне оцінювання
об’єктивність оцінювання
результати навчання

Як цитувати

Жук, Ю., Гривко, А., & Ващенко, Л. (2021). ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНОГО СТАВЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ ДО ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЯК УМОВИ ВИБОРУ СТРАТЕГІЙ КОНТРОЛЬНО-­ОЦІНЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Український Педагогічний журнал, (4), 96–105. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-96-105

Анотація

У статті розглянуто особливості визначення вчителями об’єктивності поточного та підсумкового оцінювання результатів навчальної діяльності учнів як однієї з умов вибору стратегії контрольно-­оцінювальної діяльності. За результатами опитування визначено узагальнене для різних груп респондентів значення об’єктивності відображення у поточній і підсумковій оцінках знань, умінь, навичок, компетентностей, ставлення учнів до предмету, а також побудовано й проаналізовано моделі ментальних образів «поточна оцінка» і «підсумкова оцінка», які склалися у вчителів із різним досвідом роботи. Подальші дослідження можуть бути пов’язані з вивченням питань щодо використання педагогами результатів поточного оцінювання для прийняття рішень щодо подальших стратегій навчальної діяльності.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2021-4-96-105
PDF

Посилання

Болюбаш, Я.Я., Булах, І.Є., Мруга, М.Р., Філончук, І.В. (2007). Педагогічне оцінювання і тестування. Правила, стандарти, відповідальність. Майстер-клас, К., 272 с.

Голубева, Э. А. (1993). Способности и индивидуальность. Прометей, М., 306 с.

Гривко, А.В., Ващенко, Л.С. (2021). Поточне та формувальне оцінювання в базовій та старшій профільній школі. Український педагогічний журнал, 2, 72–83. DOI: 10.32405/2411–1317–2021–2–72–83

Зыков, В. И. (1971). Познавательная деятельность учащихся со стойкой неуспеваемостьюв условиях работы экспериментальных классов. Психологические проблемы неуспеваемости школьников. Педагогика, М., 206–252.

Ляшенко, О.І., Лукіна, Т.О., Жук, Ю.О., Ващенко, Л.С., Науменко, С.О., Гривко, А.В. (2014). Тестові технології оцінювання ключових і предметних компетентностей учнів основної і старшої школи. Монографія. Педагогічна думка, К., 200 с.

Ляшенко, О.І., Жук, Ю.О., Ващенко, Л.С., Гривко, А.В., Науменко, С.О. (2017). Тестові технології оцінювання компетентностей учнів. Посібник. Видавничий дім «Сам», К., 128 с.

Перовский, Е. И. (1960). Проверка знаний учащихся в средней школе. Акад. пед. наук РСФСР, М., 510 с.

Петренко, В. Ф. (1986). Семантический анализ профессиональных стереотипов. Вопр. психологии, 3, 133–143.

Реан, А. А. (1994). Психология педагогической деятельности. Удмурд. ун-т, Ижевск, 93 с.

Gomez, M. (2017). Teachers’ Assessment and grading Practices in upper secondary Science Classrooms in Sweden: The Teachers’ and Students’ Perspectives. Lund University. 170 p.

Deneen, C.C., Fulmer, G.W., Brown, G.T.L., Tan, K., Leong, W.S., Tay, H.Y. (2019). Value, practice and proficiency: Teachers’ complex relationship with assessment for learning. Teaching and Teacher Education, 80, 39–47.

Lange, T. M. (2014). Interim assessment data: a case study on modifying instruction based on benchmark feedback: A Dissertation. Liberty University, Lynchburg, Virginia, 126 р.

Pellegrino, J., Chudowsky, N., & Glaser, R. (2001). Knowing What Students Know: The Science and Design of Educational Assessment. Washington, DC: NATIONAL ACADEMY PRESS, 379 p.

Bolyubash, Ya. Ya., Bulax, I. Ye., Mruga, M. R., Filonchuk, I. V. (2007). Pedagogical assessment and testing. Rules, standards, responsibilities. Majster-klas, К., 272 с.

Gomez, M. (2017). Teachers’ Assessment and grading Practices in upper secondary Science Classrooms in Sweden: The Teachers’ and Students’ Perspectives. Lund University. 170 p.

Deneen, C.C., Fulmer, G.W., Brown, G.T.L., Tan, K., Leong, W.S., Tay, H.Y. (2019). Value, practice and proficiency: Teachers’ complex relationship with assessment for learning. Teaching and Teacher Education, 80, 39–47.

Golubeva, E. A. (1993). Abilities and personality. Prometej, М., 306 с.

Hryvko, A. V., Vashhenko, L. S. (2021). Current and formative assessment in basic and senior profile school. Ukrainian pedagogical journal, 2, 72–83. DOI: 10.32405/2411–1317–2021–2–72–83

Lange, T. M. (2014). Interim assessment data: a case study on modifying instruction based on benchmark feedback: A Dissertation. Liberty University, Lynchburg, Virginia, 126 р.

Lyashenko, O. I., Lukina, T. O., Zhuk, Yu. O., Vashhenko, L. S., Naumenko, S. O., Hryvko, A. V. (2014). Test technologies for assessing the key and subject competencies of primary and secondary school students. Monograph. Pedagogichna dumka, К., 200 с.

Lyashenko, O. I., Zhuk, Yu. O., Vashhenko, L. S., Hryvko, A. V., Naumenko, S. O. (2017). Test technologies for assessing student competencies. Manual. Vy`davny`chy`j dim «Sam», К., 128 с.

Pellegrino, J., Chudowsky, N., & Glaser, R. (2001). Knowing What Students Know: The Science and Design of Educational Assessment. Washington, DC: NATIONAL ACADEMY PRESS, 379 p.

Perovskij, E. I. (1960). Testing the knowledge of students in high school. Akad. ped. nauk RSFSR, М., 510 с.

Petrenko, V. F. (1986). Semantic analysis of professional stereotypes. Voprosy psihologii, 3, 133–143.

Rean, A. A. (1994). Psychology of pedagogical activity. Udmurd. un-t, Izhevsk, 93 с.

Zykov, V. I. (1971). Cognitive activity of students with persistent academic failure in the conditions of the experimental classes. Psychological problems of schoolchildren’s academic failure. Pedagogika, М., 206–252.

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Авторське право (c) 2021 Юрій Жук, Антоніна Гривко, Лідія Ващенко

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.