ДЕЯКІ АСПЕКТИ ДОБОРУ ЗМІСТУ ОСВІТИ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
PDF
HTML

Ключові слова

зміст освіти
авторська школа
вимоги до випускника
гуманітарний складник освіти
усебічний розвиток учнів

Як цитувати

Кияновський, А. . (2024). ДЕЯКІ АСПЕКТИ ДОБОРУ ЗМІСТУ ОСВІТИ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ : З досвіду роботи авторського навчально-виховного комплексу «Школа гуманітарної праці». Український Педагогічний журнал, (3), 263–270. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-263-270

Анотація

Статтю присвячено одному з ключових аспектів освіти – його змісту – добору знань, фактів тощо відповідно до завдання формування особистості, готової до життя у ХХІ ст.

Закон України «Про освіту» говорить, що школа повинна сприяти навчанню й вихованню на найвищому рівні. Освіта й виховання багато в чому визначають, якою буде людина. У комунальному закладі «Навчально-виховний комплекс «Школі гуманітарної праці» Херсонської обласної ради, виходячи з норми зазначеного Закону, із сучасних філософських, соціальних, психологічних, нейрофізіологічних досліджень, ми намагаємося створити таку педагогічну систему, яка б сприяла освіті й вихованню молодого покоління відповідно до актуальних умов і прогнозованих обставин майбутнього.

У роботі ми обґрунтували наші вимоги до особи випускника. Зокрема, випускник нашого закладу освіти повинен знати основи наук і мистецтв, основи релігії, філософії, уміти спілкуватися, працювати з інформацією, вести здоровий спосіб життя, бути патріотом, моральною та щасливою людиною.

Апробований протягом 30 років досвід нашої авторської школи доводить необхідність широкого гуманітарного складника в освітньому плані. Розроблені педагогами закладу освіти навчальні дисципліни сприяють органічному включенню дитини в культурне й наукове життя, допомагають відчути увагу держави, учителів, суспільства, що, у свою чергу, зумовить продовження гуманістичних традицій.

У пропонованій статті розкрито освітнє значення таких курсів, як «Класична греко-римська міфологія», «Історія релігії», «Театр», «Медіаграмотність», «Шахи», «Хореографія» та ін. Зазначимо, що певне збільшення годин (наприклад, із 1-го класу ми вводимо поглиблене вивчення англійської мови та інформатики, додаємо 1 годину на вивчення математики) іде в розріз із деякими ініціативами НУШ, спрямованими, навпаки, на зменшення годин у початкових класах на вивчення мистецтва, скасування годин для вивчення навколишнього світу та ін.

https://doi.org/10.32405/2411-1317-2024-3-263-270
PDF
HTML

Посилання

Березівська, Л.Д. (2022). Концептуальні засади реформування змісту загальної середньої освіти в Україні (1991–2017): історико-джерелознавчий аспект. Науково-педагогічні студії, 6, 9–25. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2022-6-9-25

Закон України «Про освіту», № 2145 VІІІ (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#top

Інформаційний збірник для директора школи та завідувача дитячого садочка : Школа гуманітарної праці. Авторські програми курсів за вибором (7–8, квітень). (2017). РА «Освіта України».

Кияновський, А. (2023). Розвиток професійної компетентності педагогів в умовах сучасного освітнього простору (з досвіду роботи навчально-виховного комплексу «Школа гуманітарної праці»). Український педагогічний журнал, 4, 157–163. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-4-157-163

Кияновський, А. (2024). Моя кохана школа – Школа гуманітарної праці.

Ляшенко, О., & Топузов, О. (2021). Науковий супровід модернізації змісту базової середньої освіти: проблеми і виклики. Український педагогічний журнал, 4, 29–36. https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/247/199

Побоча, Т.Д. (2019). Концептуальні підходи до визначення поняття «зміст освіти» в історико-педагогічній ретроспективі. Інноваційна педагогіка, 12 (2), 21–25. https://doi.org/10.32843/2663-6085.2019.12-2.04

Шинкарук, В. І. (ред.) та ін. (2002). Філософський енциклопедичний словник. Київ: Абрис.

Green, C. D. (2000, August). Maslow, A. H. A theory of human motivation [Reprint of Psychological Review, 50, 370–396, 1943]. Classics in the History of Psychology. Retrieved August 15, 2024, from https://psychclassics.yorku.ca/Maslow/motivation.htm

Jefferson, T. (1822, October 21). Extract from Thomas Jefferson to Cornelius C. Blatchly, [Quote]. (n.d.). Monticello.org: Jefferson Quotes & Family Letters. https://tjrs.monticello.org/archive/search/quotes?keys=&sort_bef_combine=field_tjrs_date_value%20ASC&field_tjrs_categorization_tid%5B0%5D=2174&field_tjrs_date_value_1%5Bvalue%5D%5Bdate%5D=&field_tjrs_date_value2_1%5Bvalue%5D%5Bdate%5D=&_ga=2.100248862.1827403444.1721509185-860113335.1721509184&page=2

Berezivska, L.D. (2022). Kontseptualni zasady reformuvannia zmistu zahalnoi serednoi osvity v Ukraini (1991–2017): istoryko-dzhereloznavchyi aspekt. Naukovo-pedahohichni studii, 6, 9–25. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2022-6-9-25

Green, C. D. (2000, August). Maslow, A. H. A theory of human motivation [Reprint of Psychological Review, 50, 370–396, 1943]. Classics in the History of Psychology. Retrieved August 15, 2024, from https://psychclassics.yorku.ca/Maslow/motivation.htm

Jefferson, T. (1822, October 21). Extract from Thomas Jefferson to Cornelius C. Blatchly, [Quote]. (n.d.). Monticello.org: Jefferson Quotes & Family Letters. https://tjrs.monticello.org/archive/search/quotes?keys=&sort_bef_combine=field_tjrs_date_value%20ASC&field_tjrs_categorization_tid%5B0%5D=2174&field_tjrs_date_value_1%5Bvalue%5D%5Bdate%5D=&field_tjrs_date_value2_1%5Bvalue%5D%5Bdate%5D=&_ga=2.100248862.1827403444.1721509185-860113335.1721509184&page=2

Informatsiinyi zbirnyk dlia dyrektora shkoly ta zaviduvacha dytiachoho sadochka : Shkola humanitarnoi pratsi. Avtorski prohramy kursiv za vyborom (7–8, kviten). (2017). RA «Osvita Ukrainy».

Kyianovskyi, A. (2023). Rozvytok profesiinoi kompetentnosti pedahohiv v umovakh suchasnoho osvitnoho prostoru (z dosvidu roboty navchalno-vykhovnoho kompleksu «Shkola humanitarnoi pratsi»). Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4, 157–163. https://doi.org/10.32405/2411-1317-2023-4-157-163

Kyianovskyi, A. (2024). Moia kokhana shkola – Shkola humanitarnoi pratsi.

Liashenko, O., & Topuzov, O. (2021). Naukovyi suprovid modernizatsii zmistu bazovoi serednoi osvity: problemy i vyklyky. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 4, 29–36. https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/247/199

Pobocha, T.D. (2019). Kontseptualni pidkhody do vyznachennia poniattia «zmist osvity» v istoryko-pedahohichnii retrospektyvi. Innovatsiina pedahohika, 12 (2), 21–25. https://doi.org/10.32843/2663-6085.2019.12-2.04

Shynkaruk, V. I. (red.) ta in. (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk. Kyiv: Abrys.

Zakon Ukrainy «Pro osvitu», № 2145 VIII (2017). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#top

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.